3 x Bon Camino

1 mei 2016 - Cambrai, Frankrijk

Vandaag was lichamelijk gezien de grootste uitdaging vanzelf tocht, maar het is gelukt.  Ik zag echt op tegen de klim van 16 kilometer en een stijgingspercentage van 7%. Gewoon rustig doorstampen met het kleinste verzet, waardoor je met 6-8 kilometer per uur omhoog gaat en regelmatig pauzeren, zorgden er voor, dat het me uiteindelijk meeviel.

Het was weliswaar koud, met hier en daar sneeuw, maar eigenlijk ideaal fietsweer.
We waren op tijd opgestaan en om 08.30 uur passeerden we de Spaanse grens al.
Om 11.30 uur waren we al op de top en om 12.00 uur al in Roncesvalles, de plek waar we hadden willen overnachten.

Hier is een pelgrimsherberg voor maar liefst 250 bezoekers, gehuisvest in een mooi klooster. Toen we aankwamen was er ook juist een processie gaande. Zie foto's.

Omdat we al zo vroeg in Roncesvalles waren, zijn we toch maar verder gegaan en kwamen uiteindelijk aan in Pamplona, waar we gelukkig geen stier gezien hebben.
Een mooie stad met een echt Spaanse sfeer, veel gezelligheid en mooie oude gebouwen. Zie foto

We slapen in Pamplona in de Albergue Jesus y Maria, gehuisvest in een voormalige kerk, waar plaats is voor 125 pelgrims. Een belevenis op zich. Zie foto.

Al met al 3x een Bon Camino:

-We hebben Frankrijk er op zitten en zijn al in Spanje,

-We hebben de zwaarste etappe gehad,

-We zijn begonnen aan de derde en laatste reisgids.

Ik ga slapen met een voldaan gevoel.

1. Lude Franke:
    Mooi werk mannen!!!
  2. Madelien:
    1 mei 2016
    Hoi Harry, wat gaan jullie hard zeg! Leuk om steeds jullie ervaringen te lezen. Liefs, ook van de meisjes!
  3. Annemieke en George:
    Fantastisch! Proficiat

Groetjes Annemieke en George
  4. Cilia:
    1 mei 2016
    Wat een.prachtige prestatie! Gefeliciteerd met jullie derde overwinning Spanje!
    Als jullie zo Door bikkelen zijn jullie met Pinksteren thuis!!
    Blijf genieten
    Vincent en Cilia
  5. M ten hooven:
    1 mei 2016
    Prima prestatie mannen, nu lekker rusten en vooral genieten van de mooie dagen die nog gaan komen.

Groet Alie en Tinus
  6. Thijssen Trees en sjaak:
    2 mei 2016
    Gefeliciteerd met deze mijlpaal en een schouderklopje hebben jullie wel verdiend. Fantastisch wat een prestatie!
  7. Albert en Mieke Wittingen:
    2 mei 2016
    Ik (Albert) heb zojuist de wandel4daagse (Drentse Hooglanden) in Beilen beeindigd, maar wat jullie presteren is van een heel andere orde. Fijn dat het zo goed gaat. Blijf genieten en veel succes beiden.
  8. Ben en Hinke:
    2 mei 2016
    Wat fijn dat het allemaal zo voorspoedig verloopt!
  9. Bets Wim Gorkink:
    Geweldig.....Harrie en Gert..
    Geniet er van en niet te hard anders loop je voor op jullie schema!
    Groet Bets en Wim
  10. JosefienHams:
    2 mei 2016
    Dag Pelgrimgangers, wat gaan jullie snel, al in Spanje! Top! Mooi jullie belevenissen te lezen. Veel plezier en succes! Groeten Job en Josefien
  11. Nely Zevenbergen:
    2 mei 2016
    Jullie zijn super,nu is het verder een eitje!
    Geniet van jullie tocht,
    Nely
  12. 15|10|1938Anneke Gerrits-Voet:
    2 mei 2016
    Er komt nog best wat klimwerk! Lekker doorgaan. Bon Camino. Anneke Gerrits-Voet.
  13. Harrie Mulder:
    2 mei 2016
    Morgenavond live in Infomix op Radio 794, de lokale omroep voor de Gemeente Epe en Heerde, een update met Ria Franke. Stem af op de 106.5 of 107.8 of via http://www.radio794.nl rond 20:15 u. En via 794 gemist via de de website.
  14. Trudy en Luuk Smelt:
    2 mei 2016
    Wat een superprestatie!! Alleen al bij de gedachte voel ik mijn kuiten. Geweldig dat alles voor de wind gaat, figuurlijk gesproken dan. Hopelijk gaat het laatste stuk eveneens zonder problemen en beleef je een spirituele ervaring naast het overweldigende gevoel dat je het hem geflikt hebt. Veel succes voor het laatste traject!
    Hartelijke groet van Trudy en Luuk.
  15. Hans Borgers:
    Dag Harry,

Mijn reactie van zo rond 8.oo uur is 'ergens onderweg' van de weg geraakt.
    c.q. in een ravijn gestort. Jullie lees ik bij Gert gaan onverdroten op je doel Compostella af.
    Daarom voor nu en vandaag, gegroet en wellicht weer tot morgen!
    Hans
  16. Johanna Hams:
    3 mei 2016
    Een bijzondere tocht!
    een leuke tijd toegewenst.
    groetjes Johanna