Naam:
harryfranke.reislogger.nl
Reisverhalen:
Foto’s:

Over ons

Al vele jaren heb ik het plan om eens te voet of per fiets de pelgrimsweg naar Santiago de Compostela af te leggen. Ik wil dit graag doen omdat ik het zie als een sportieve uitdaging, maar ook wel omdat ik het als een avontuurlijk uitdaging  zie om een tijdje los te komen van alles dat vertrouwd voor me is en het voor mij ook een religieuze dimensie heeft. Nu ik in 2015 gestopt ben met werken heb ik hiervoor alle tijd.

Over onze reis

Op 11 april 2016 vertrekken Gert Lokhorst en ik vanuit Epe per fiets naar Santiago de Compostela. Een tocht van ongeveer 2600 kilometer, tenminste als we niet verkeerd fietsen.We beschikken allebei over goede toerfietsen. Aan het materiaal kan het dus niet liggen. Voor de conditie ben ik ook nog niet zo bang. Ik vraag me wel af of mijn achterwerk bestand is tegen dagen- en wekenlang op een smal en hard zadel te moeten zitten. Gert en ik hebben ongeveer 800 kilometer samen gefietst, waarvan ook 3 dagen achter elkaar met ruim 100 kilometer per dag. Dit ging goed en ik vind het plezierig om met Gert op te trekken. Ik begin dus graag aan onze trip, maart zie het in meerdere opzichten ook als een grote uitdaging.

We zijn van plan om gemiddeld 80 kilometer per dag te fietsen en na 6 dagen een dag te gaan rusten. Als dit lukt, kunnen we na ruim 5 weken over zijn, maar we hanteren enige reserve en gaan uit van 6 weken. Eind mei, begin juni verwachten we dus weer in Epe te zijn.

Dat we fietsen voor een goed doel geeft onze fietstocht nog een extra dimensie. Zowel Gert als ik dragen de stichting Mwanamwenge al jaren een warm hart toe. We hopen dat de sponsoren van onze fietstocht de stichting Mwanamwenge in staat stellen om  meer Zambiaanse jongeren op te leiden tot verpleegkundige of verloskundige, zodat de medische posten en ziekenhuizen beter toegerust kunnen worden en de jongeren meer toekomstperspectief wordt geboden.                      Voor meer informatie verwijs ik graag naar de site http://www.mwanamwenge.com

Bezochte landen

Wij hebben 1 land (1%) bezocht: