Verkoudheid

16 april 2016 - Cambrai, Frankrijk

Allereerst wil ik iedereen bedanken voor de hartverwarmende reacties op deze blog, dar werkt echt motiverend. Gisteren was door zijn vele heuvels en tegenwind in combinatie met verkoudheid
en verhoging een te pittige dag voor mij.
Ik was pap op. Vandaag hadden we een rustdag en daar ben ik goed van opgeknapt. Op advies van thuisdokter Lieke heeft Gert, die me trouwens prima heeft ondersteund, een thermometer gekocht, zodat ik de verhoging goed kan bewaken.
Frankrijk is met zijn glooiende landschap
en vriendelijk dorpjes een mooi land om door te fietsen. We fietsten weer een heel eind langs een jaagpad van een kanaal met veel oude bruggen en vele sluizen.
Hier kreeg Gert zijn eerste lekke band.
Hoort er ook bij.
Verder hebben we niet zoveel bijzondere dingen gezien, maar werden we gedurende de dag steeds meer in beslag genomen door mijn conditie.
We zijn nu trouwens wel terecht gekomen op een prima adresje voor een rustdag.
Het ziet er van de straatzijde niet uit; een zooi, we hebben een compleet huisje dat er binnen verzorgd en schoon uit ziet. Doordat de gastheer en -vrouw een weekendje wegzijn, zijn we overgeleverd aan drie mannen, die graag een glaasje drinken, maar uiterst behulpzaam zijn. En dan te bedenken dat dit allemaal gratis is, oftewel vrije gift.
Wel even iets anders dan in  Cambrai.

1. Egbert:
    Dag Harry en Gert.
    Jullie zijn al een eind op weg. Goed om denk ik even een rustdag te hebben.
    Verkoudheid, lekke band etc.; geniet van de rust, zodat je weer met nieuwe energie er tegen aan kunt gaan. Groetjes Egbert en Greetje
  2. Cilia:
    16 april 2016
    Hoop dat je snel opknapt en dat je morgen blozende wangen krijgt van het fietsen!Laat je maar lekker verwennen Door Gert dat kan hij wel! Wij sturen zo nog een duw in de rug!

Hartelijke groeten Vincent en Cilia
  3. Alfons Annie en De Jing:
    16 april 2016
    Hallo Harry, Je bent al een flink eind op pad! We hopen dat de rustdag je goed heeft gedaan en je morgen weer fris en fruitig op pad kunt gaan en goed let op de broodnodige fysieke rust en geestelijke ontspanning. De Santiago de Compostellaroute is tenslotte bedoeld voor bezinning en daar mag toch ook de ruimte voor zijn. Veel hartelijke groeten van ons drieën ook aan je reisgenoot Gert.
  4. Loek Sinselmeijer:
    17 april 2016
    Tja, als het daarbij blijft mag je in je handen klappen. Een verkoudheid hoort erbij. Je weet toch hoe wielrenners op de fiets hun neus snuiten ?? Probeer maandagmorgen weer net zo enthousiast te starten als vorige week maandag. De eerste week zit er op. Nog maar vijf..... of zoiets..... Veel succes, sterkte en vooral plezier !
  5. Thijssen Trees en sjaak:
    17 april 2016
    Mooi om te lezen hoe jullie omgaan met situaties en jullie elkaar hierbij tot steun zijn. Ook dat hoort bij deze pelgrimstocht. Je leert van elkaar en van de mensen die je tegenkomt. Een fantastische ervaring! In de kleine dingen ervaar je vaak de grootsheid, waar je dan enorm van geniet .....
  6. Trudy en Luuk Smelt:
    17 april 2016
    Fijn dat jullie elkaar kunnen ondersteunen! Tot nu toe al een hele belevenis om in zulke verschillende situaties terecht te komen. En dat allemaal in een week! Sterkte met de verkoudheid. En veel fietsplezier in de nieuwe week.
  7. Johan Meijer.:
    17 april 2016
    Hoi Harry, ja ja dan komt de man met de grote hamer, kan ik mij heel goed indenken hoe jij je voelt. Goed dat jullie er een rustdag bij hebben genomen. Gezond blijven is het aller belangrijkst. Ik denk wel dat het met je conditie steeds beter zal gaan hoe langer je onderweg bent. Heel veel sterkte, maar bovendien geniet er van. Hartelijke groeten,
    Johan Meijer.
  8. Wim en Zita:
    17 april 2016
    Dag helden op de fiets. We volgen jullie site. Succes en in goede gezondheid!
  9. Nely Zevenbergen:
    Dag Harry,
    Fijn dat jullie een goed begin van de reis gehad hebben maar jammer van de verkoudheid.Als ik pillen moet komen brengen dan laat je het maar horen!
    Groetjes,
    Nely
  10. Bets Wim Gorkink:
    18 april 2016
    Hopelijk deze maandag weer een goede start......je even niet lekker voelen hoort erbij..pelgrimstocht..geniet van de natuur en de mensen om je heen..
  11. M ten hooven:
    Hoi Harrie en Gert,
    Hoort er allemaal bij een wat mindere dag. niets om je ongerust over te maken, goed naar je lichaam luisteren en na de rustdag weer met goede moed verder. De eerste week is eigenlijk prima verlopen. Geniet er vooral van en pin je niet vast dat je er op een bepaalde dag wilt zijn, dan maar iets langer er over doen, je zult merken dat je steeds in betere doen raakt.

Groet Alie en Tinus
  12. Marian van Leeuwe-Holthuijsen:
    Hallo Harry,
    Net even een berichtje naar Bert gestuurd met de groeten voor jou. Ik dacht toch ook maar even een aan Harry schrijven. Het gaat weer wat beter met jou gelukkig. Een verkouden hoofd is niet zo prettig. Je kreeg goede raad van sommige schrijvers las ik. Tot nu toe hebben jullie goed te eten gekregen bij de logeer adressen schreef ik al aan Bert. Belangrijk hoor. Zou af en toe een lekker (cognacje) neutje voor het naar bed gaan ook niet lekker zijn.? Het weer zit niet zo erg mee zien wij hier op het weer bericht. Maar!!!! er komen vast andere tijden met ZON. Houd goeden moed. !! Harry
    goede reis samen en tot wederhoor.!! Marian.v.L
  13. To You - een koor naar je hart:
    Hallo Gert en Harry,
    Geweldig al weer een dag verder op naar de eindbestemming; geniet volop van de mooie omgeving, waar jullie nu door fietsen. Hopelijk blijft het aangenaam fietsweer.
    We denken aan jullie. Morgenavond zullen we tijdens onze repetitie de koorleden attent maken op dit reisblog.
    Groet uit Vaassen, Tallien namens To You
  14. 15|10|1938Anneke Gerrits-Voet:
    20 april 2016
    Er bestaan antilek banden. Ik zou niet weten hoe ik zo´n ding moet plakken!