Een goede start

12 april 2016 - Oosterhout, Nederland

Na een hartverwarmende aanwezigheid van ongeveer 40 kennissen  en vrienden bij ons vertrek en de goede wensen van de burgemeester zijn we gisteren dus begonnen aan onze grote reis.

Ik fietste Epe toch met een raar gevoel uit; ik ga zo maar weg en laat diverse dierbare mensen achter. Waarom doe ik dit eigenlijk? Even later weet je wel weer dat je dit al heel lang wilde en dat het waarschijnlijk goed is om het plan dan ook maar door te zetten.

We hadden de eerste dag een heerlijk weertje en met dank aan de oostenwind kwamen we na 160 kilometer aan in Oosterhout voor de eerste overnachting. Vandaag  zijn we in Breda op het traject van de Camino aangekomen en even later ontmoetten we de eerste pelgrims. Een van hun was al regelmatig naar Santiago geweest en fietste maar liefst 10.000 kilometer per jaar.

Nu zijn we aanbeland in Mechelen, waar we slapen. Een fantastische stad met erg gemoedelijke en toegankelijke Belgen. Sommigen vinden onze fietsen zo bijzonder dat ze er foto's van maken.

Het ga jullie goed en tot horens.

1. Cilia:
    12 april 2016
    Fijn Harry dat het goed gaat. Leuk om jullie verhaal te lezen. Slaap lekker straks!
  2. Johan Meijer.:
    12 april 2016
    De eerste stap zit er op. Goed gedaan mannen. Ga vooral genieten van jullie reis.
  3. Ria Bos:
    Leuk om jullie blog te lezen. Heel veel plezier Ultreia
  4. Thijssen Trees en sjaak:
    13 april 2016
    Jullie start hebben we terug kunnen lezen in de Stentor ... en nu hebben jullie er al een paar dagen opzitten. Een goed begin is het halve werk! Veel energie en blijdschap gewenst.
  5. Albert en Mieke Wittingen:
    13 april 2016
    Geniet samen van deze 2600 km zuidwaarts. Veel sterkte en succces.
  6. Bets Wim Gorkink:
    13 april 2016
    Geniet van de reis..en de natuur..
    veel succes.
  7. Trudy en Luuk Smelt:
    14 april 2016
    Mijn broer en schoonzus hebben deze route ook gefietst, en ik krijg steeds meer respect. Ze hebben deze reis volbracht, een soort bezinning, je wordt op jezelf teruggeworpen. Met een leeg hoofd en de enige zorgen, waar slapen we, en wat eten we.......ben benieuwd of jullie dat ook zo ervaren.
    Groet Trudy
  8. Marian van Leeuwe-Holthuijsen:
    14 april 2016
    Ik hoop dat jullie mooi weer houden onderweg. Lekke banden jullie bespaard blijven etc.!! Weet momenteel niet waar jullie rijden. Wie weet ontmoeten jullie nog veel interessante, aardige mensen onder weg. Goede reis verder en tot wederhoor.
  9. Henk en Rita Brookhuis:
    14 april 2016
    Wij vinden het heel mooi voor jullie dat er veel mensen waren bij jullie vertrek.
    Laat het weer een beetje mee zitten zodat jullie volop kunnen genieten van deze fietstocht.
    Goede reis verder en we zien uit naar de volgende foto's