Rugtas en gewoon lekker fietsen

20 april 2016 - Vendôme, Frankrijk

Gistermorgen gingen we vol goede moed op stap naar Chartres. Nadat we een uurtje weg waren, vroeg Gert zich op eens af : "Waar is mijn rugtas".
Hij had een vermoeden waar deze kon zijn en we spraken af dat hij terug zou gaan naar die plek en dat ik langzaam verder fietste naar het centrum van het volgende dorp. Maar het liep anders; hij fietste niet alleen naar de bewuste plek maar verder omdat hij vermoedde dat hij toch verder terug op de route lag. Ik maakte me na een tijdje ongerust om hem omdat hij maar niet terugkwam.
Nadat ik geprobeerd had om hem telefonisch te bereiken en dit maar niet lukte, fietste ik ook maar naar de plek waar de tas zou zijn blijven liggen. Ongeveer 2 kilometer.
Er was onderweg veel moois te zien, met name koolzaad, maar helaas geen Gert. Wat nu? Ik besloot toch maar weer terug te fietsen naar het centrum van het afgesproken dorpje. Ook daar was geen Gert.
Daar aangekomen heb ik via mijn Ria Gerts Ria laten bellen, die Gert weer heeft gebeld. Gelukkig belde Gert me toen en even later waren we weer bij elkaar, zonder rugtas, die onvindbaar bleek.
Twee oorzaken van dit gedoe; Gert had zich niet gerealiseerd, dat ik me zorgen om hem maakte en zijn mobiele nummer stond met een nul te weinig in mijn mobiel.
Ondanks dat hebben we vandaag lekker gefietst en hebben we Chartres, ons reisdoel, gehaald.

Chartres heeft natuurlijk een fantastische kathedraal, maar ook in andere opzichten is de stad met zijn grachten, veel groen en verzorgde uitstraling een mooie aanleiding om hier eens op vakantie te gaan. Op de kathedraal wordt 's avonds in een lichtspel de geschiedenis van de kathedraal verteld.
Jammer dat we hier zo kort kunnen zijn.

Vandaag hebben we dankzij een windje schuin achter, weinig colletjes en het uitblijven van tegenvallers heerlijk kunnen fietsen en na 115 kilometer kwamen we aan in Vendome, een belangrijke stad in de wielrennerij. Hier hebben we gegeten in een jeugdherberg, waar we ook slapen.
Voor het eerst ieder een eigen kamer.
Voor morgen is er regen voorspeld en daarom is het maar goed dat we niet zo ver hoeven te fietsen: 60 kilometer tot Tours.

1. 15|10|1938Anneke Gerrits-Voet:
    21 april 2016
    Jullie maken er wel een spannende reis van. Het lijkt me heel beangstigend als je je reismakker kwijt raakt. Het thuisfront zal ook in de stress geweest zijn.Gelukkig komt alles goed.Jacobus reist met je mee.
    Misschien is het jullie bekend, maar misschien ook niet. Als je in Spanje pint komt eerst het geld uit de muur en na effe wachten pas je je kaartje! Ik haalde bij voorkeur altijd geld als de banken open waren. Veel fietsplezier. Anneke Gerrits.
  2. Marian van Leeuwe-Holthuijsen:
    22 april 2016
    Harry,
    Weer een spannend verhaal. Die Gert toch, eerst zijn pas en nu zijn tas.!! Ik hoop dat het weer toch nog meevalt en er niet zoveel regen uitkomt. Zijn er in de kathedraal van Chartres niet van die beroemde glas in lood ramen of vergis ik mij daar in. Verhaal van Gert bij Hans gelezen over de slaapplaats. aparte kamers + eten en maar € 30,- per nacht alleen voor pelgrims en backpackers. Niet voor vakantiegangers. Ik hoop dat jullie morgen weer fijn fietsen en niet zo heel erg nat worden. Mooi hè die koolzaadvelden.? groeten.!!!